FAQ Aula

Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål omkring Aula-projektet.

Du kan desuden søge yderligere hjælp i NetCompanys egen FAQ her.

Vikarnoter i Aula-kalenderen (23.10.2019)

I skal skrive vikar-noter i Aula og ikke i Tabulex Vikar.

Her kan I se hvem der kan læse hvad:

• Note til klasse: Skriv en note til klassen. Den bliver vist til både forældre og elever. Alle lærere vil kunne rette i denne note.
  • Note til lærere: Det er kun vikaren som kan indtaste en note til læren. Forældre og elever kan ikke se denne note.
  • Note til vikar: Alle lærere kan skrive eller rette noten til vikaren. Forældre og elever kan ikke se denne note. Det er muligt at skrive instruktionen til vikaren, selvom vikaren endnu ikke er tilføjet begivenheden.

Filstørrelse på videoer i Aula (23.10.2019)

Videoer i galleriet kan en maksimal størrelse på 3 GB.

Videoer i beskeder, opslag og begivenheder er ligeledes bundet af at maksimum måtte vare 20 minutter.20 minutter.

Grupper og begivenheder (09.10.2019)

Svar fra support:

Tak for jeres henvendelse.

Det forholder sig sådan, at hver gang nogen bliver knyttet en ny gruppe (f.eks. en ny klasse ifm. skoleskift), så vil man automatisk modtage invitationer til alle fremtidige begivenheder.

Man vil naturligvis ikke kunne se tidligere begivenheder, eller begivenheder som er overstået. Men alle ”aktive” eller fremtidige begivenheder vil man automatisk modtage en invitation til.

Login til Aula (16.09.2019)

Når man logger på Aula skal man  vælge "Kommunal IDP" og ikke "UNI-login". Her kan du se en guide til login på Aula.

Jeg skal bruge nemID hvergang jeg logger på Aula? (16.09.2019)

Hvis du oplever at skulle bruge nemID, hvergang du logger på Aula, selvom du vælger "Kommunal IDP", så er det sikkert, fordi du har glemt at sætte kryds i "Husk mig på denne enhed".

Muligheden for vælge "Husk mig på denne enhed" skulle gerne komme til syne, når du bliver bedt om at indtaste dit nemID. Hvis du scroller lidt ned på skærmen, skulle muligheden gerne blive synlig.

Jeg skal bruge nemID når jeg vil tilgå "Sikker fil" i Aula (16.09.2019)

Hvis du ikke skal bruge nemID, når du logger på Aula, men først når du f.eks. vil tilgå personfølsomt data i "Sikker fil", så tyder det på, at du vælger den forkerte loginmetode.

Du skal vælge "Kommunal IDP" og ikke "UNI-login".

Hvis ikke du kan få lov at vælge om, så skal du fjerne din markering i "Benyt mit valg af login metode". Se billedet herunder.

Viser hvor man skal fjerne sin markering ved login på Aula

Kontaktoplysninger (20.08.2019)

Vi har fået flere spørgsmål om, hvem der kan se hvad i Aula. Som medarbejder kan du se telefonnummer, mailadresse og adresse på børn og forældre – men kun hvis de har været logget ind og har godkendt visning af disse oplysninger. Hvis ikke børn og forældre har været logget ind, kan du som medarbejder kun se deres adresse.Børn og forældre kan ikke se nogen oplysninger på medarbejdere.

Medarbejdere (inkl. administratorer) kan se arbejdsmailadresse på andre medarbejdere, såfremt medarbejderen har angivet en arbejdsmail. Har man behov for at kende en anden medarbejders adresse, kan denne fremsøges i de brugeradministrative systemer.

Sikker fil (Opdateret 23.10.2019)

Find svar på spørgsmål om Sikker fildeling i dette dokument: https://aulainfo.dk/wp-content/uploads/Sikker-Fildeling-i-Aula.pdf